ONLINE MARKETING
Iedereen heeft er de mond vol van: online adverteren met Google Adwords, content marketing, conversie optimaliseren, social media… op basis van een goede internetstrategie. Maar wat is online marketing? Hoe zit dat precies? De sleutel is het antwoord op dé basisvragen. Wat je wil bereiken. Wie is daarvoor de doelgroep. En waarom steekt jouw organisatie boven het maaiveld uit. Selecteer met dit uitgangspunt een aantal activiteiten. Pas je content aan op de doelgroep. Meet. Evalueer. En het belangrijkste: durf je koers aan de doelen aan te passen, of stel je doelen bij.
EEN CONTINU PROCES
De menselijke psyche en motivatie is constant in beweging. Wie met mensen werkt, is onderhevig aan verandering.
En dat betekent een constante monitoring van de activiteiten. SEO en SEA slim inzetten en durven kiezen: soms is meer traffic genereren naar de website niet de meest verstandige keuze. Soms is inzetten op een hogere conversie op bepaalde zoektermen of een verhoging van de click-through rate (CTR) effectiever.
VOOR IEDER BEDRIJF
Online marketing is voor ieder bedrijf. Zelfs het kleinste bedrijf kan een effectieve campagne opzetten. Daar waar adverteren via printmedia een gok en zware investering kan zijn, is online breed inzetbaar, meetbaar en financieel beheersbaar.
Vaak komt het neer op de stap durven zetten. We helpen graag met advies, planning en uitvoering.
Creëren van content
Vertaal je merk, huisstijl, je doelen en zet het in een aantrekkelijke jasje. Blog, tweet, post… deel je visie zowel intern als extern. Ben je niet sterk in het maken van visionaire teksten of ontbreekt de tijd gewoonweg? Een ghostwriter of tekstschrijver kan een grote toegevoegde waarde betekenen. Want effectief design raakt de mens maar begint van binnenuit.
Van logo tot de creatie van een webshop, we gaan graag het gesprek met je aan.
Tips voor een betere vindbaarheid van je website
Onafhankelijk van het doel van een website, is vindbaarheid ervan cruciaal. Wie volgende vuistregels aanhoudt, is al een heel eind…
- Maak je website toegankelijk voor bezoekers;
- Maak je website toegankelijk voor zoekmachines;
- Wees consequent in woordgebruik: gebruik het zoekwoord van de pagina in de titel en meta beschrijving;
- Stem je website af op advertentiegroepen in Google Adwords;
Meer weten?
Tip! Een must voor een effectieve campagne is de boodschap herhalen bij de doelgroep. Op zoveel mogelijk manieren. Zet daarom ook het offline kanaal in: kies voor promotie artikelen, flyers of belettering of orgniseer real life ontmoetingen die bijdragen aan de boodschap op een andere manier dan online dus!