CONTENT MARKETING

Wat is goede content marketing? Hoe krijg je dat voor elkaar? En het belangrijkste: welk effect heeft een goede contentmarketing strategie? Uiteraard sluit de content naadloos aan bij de visie en strategie van het bedrijf. Dat betekent dat de doelgroep glashelder is zodat de kanalen waar ze op bereikt worden makkelijk in kaart kan gebracht worden. En nu de onderwerpen. Zoek het niet te ver. Een brainstorm levert al gauw (te) veel onderwerpen en werk ze meteen uit. Scherp ze aan naar inhoud en vorm – met de gewenste tone of voice. En ga ermee door, want content vereist niet enkel kwaliteit. Kwantiteit is in dit geval minstens even belangrijk.

HET DOEL VAN CONTENT MARKETING

Content begint van binnenuit.

De communicatie van jouw bedrijf heeft een zetje nodig om buiten het bedrijf ook gehoord te worden. Wij geven dit zetje graag door gebruik te maken van de nieuwste technieken en laatste innovaties. Maar vergeet niet: het belangrijkste doel van content marketing is interactie uitlokken!

TWEE RICHTINGS VERKEER

Als organisatie is het belangrijk (potentiële) klanten te informeren over wat je doet, maar wie goed luistert hoort waar zij werkelijk op zoek naar zijn.

Snackable content

Content marketing werkt dus 2 richtingen op. Wie goed luistert komt ook te weten op welke manier de doelgroep die informatie willen ontvangen. De regel van de ‘luie lezer’ gaat hier zeker op; pas outposts aan zoekmachines gesteld normen aan voor een groter bereik. Soms moet er creatief omgegaan worden met het overbrengen ervan, maar meestal gaat het om het visualiseren van de informatie als ‘snackable’ content. En dan het liefst content geoptimaliseerd voor mobile devices!

Een wereld aan expertise

Een hele batterij van videomakers, fotografen, infographers en storytellers staat voor je klaar.