Het nieuwe jaar is intussen al een dikke maand minder nieuw, hoog tijd om te starten met mijn ‘goede voornemen’: mij – en mijn bedrijf – online meer positioneren. En dat start met een goede website. Het heeft dan ook even geduurd (en wie er een blik op durft te werpen zal zien dat het mij heel wat kopzorgen met de nodig koppen koffie en knopen-doorhak-momenten heeft gekost, want o jee, zo veel keuzes), maar nu ik het zo bekijk ben ik er wel blij mee! WordPress en mijn partner zijn hiervoor mijn beste vrienden geweest. Nooit heb ik zo vaak de ‘purge all cashes’-knop gehit, want hoe makkelijk WP het je ook maakt, om het uiteindelijke resultaat van een pagina te zien, moet je nu eenmaal bijwerken, purgen en refreshen! Want dat betekent purgen: gebruik maken van de kennis die je hebt maar beginnen op een onbeschreven blad. En dat is precies wat ik ga doen.
Ok, en nu komt het eropaan, want het is niet voor niets dat ik nog een ’blog-maagd’ ben. Hoe begin je een blog? Want waar ik tegenaan hik (en wellicht met mij vele anderen) is: hoe schrijf je content die interessant is voor anderen? En hoe schrijf je zodat je blog ook meehelpt je doelen te realiseren? Maar ik ga me als beginnend blogger niet laten tegenhouden. Het belangrijkste van content marketing – want deze blog is natuurlijk bedoeld als een vorm van content marketing – is interactie uit te lokken. Dus bij deze nodig ik je uit om te ‘interacten’. Of je iets vindt van deze gloednieuwe site. Of het goed in elkaar zit. Of juist niet. Of het niet te vaag is. Of misschien net te specifiek. Of je goede tips hebt als ervaren blog expert. Of misschien ben je een oude bekende die dit leest en wil je gewoon hallo zeggen. Alles is goed. De basis voor mijn online SEO/SEA campagne was al gemaakt. Deze gaat zodadelijk nog eens onder de loep, en dan activeer ik ‘em. Benieuwd! Of heu, misschien moet ik google analytics toch maar niet aan zetten. Rome is ook niet in 3 dagen gebouwd…